Background Img
Pokaż

Historia

Historia

Ideą powstania Programu była potrzeba stworzenia na rynku polskim poważnej alternatywy wobec coraz większego udziału zagranicznych sieci hotelowych, powodujących m.in. utratę polskiej tożsamości hoteli.

Obszar współpracy w ramach Programu dotyczy tych hoteli, które:

  • nie należą do globalnych sieci hotelowych,
  • charakteryzują się wyróżniającym się standardem i jakością usług,
  • nie są konkurencyjne wobec siebie (ze względu na różną lokalizację lub potencjał rynku),
  • mają kategorię co najmniej trzech gwiazdek.
  • W swojej zasadniczej linii programowej propagują dziedzictwo polskie i polską tożsamość kulturową.

Z inicjatywy Hotelu Jan III Sobieski - dziewięć hoteli (założyciele Programu), pod koniec 1997 r. podpisało "Ramowe Porozumienie o Współpracy", stanowiące swoistą Konstytucję Programu i w ten sposób powstaje program marketingowy Polish Prestige Hotels.

Wykreowanie nowej marki "Polish Prestige Hotels”, a od 2003 r. „Polish Prestige Hotels & Resorts” i konsekwentne jej popularyzowanie na zagranicznym i krajowym rynku turystycznym, to efekt działania hoteli uczestniczących w Programie.

Zakres i rodzaj uzgodnionych przez strony Porozumienia dobrowolnych zobowiązań świadczy, że "Polish Prestige Hotels & Resorts" jest programem marketingowym. Podstawowym jego elementem do 2006 roku był program rabatowy uruchamiający zniżki od cen podstawowych pokoi obowiązujących w hotelach PPH&R i prosta procedura, która premiowała tych podróżujących, którzy wybierali ofertę hoteli PPH&R (dla uzyskania zniżki wystarczyło jeśli gość w recepcji hotelowej oddał imienną kartę swojego pobytu z innego hotelu PPH&R).

Program adresowany był do gości indywidualnych, jednakże w przypadku zainteresowania Programem ze strony firm, stworzono możliwość udzielania firmom rekomendacji przez poszczególne hotele. Rekomendacja otwierała drogę do dwustronnych negocjacji pomiędzy hotelem uczestniczącym w Programie i firmą w zakresie zniżek cenowych udzielanych całej firmie, a nie tylko jej poszczególnym pracownikom.

Polish Prestige Hotels & Resorts nadal jest formułą współdziałania promocyjnego w celu pozyskiwania gości i tym samym wzrostu sprzedaży. Program adresowany jest głównie do segmentu gości biznesowych, a jego hasło przewodnie brzmiało „Dbamy o Twój prestiż za rozsądną cenę”. W chwili obecnej kierujemy się mottem: "Przyjedziesz, polubisz, powrócisz..."

Grupa PPH&R reprezentując drugi w Polsce potencjał noclegowy, coraz wyraźniej akcentuje swoją obecność na rynku. Do końca 2005 r. w ramach Programu zrealizowano kilka tysięcy noclegów. Dziś jest ich zdecydowanie więcej.

Oto wybrane fakty z dotychczasowej historii Programu:

  1. Zastrzeżenie w Urzędzie Patentowym logo Polish Prestige Hotels oraz wydanie wspólnego folderu reklamowego w wersji polsko-angielskiej. (2000 r.)
  2. Zatwierdzenie dokumentu określającego minimalne wymagania standardowo-jakościowe w hotelach PPH&R.
  3. W celu lepszego monitorowania efektywności Programu wprowadzono statystyki sprzedaży usług noclegowych hoteli PPH&R.
  4. Przeprowadzenie Konkursu Jakości Usług Hoteli PPH&R. Organizacją Konkursu zajęła się zewnętrzna firma tworząc niezależną komisję sędziowską.

    Odbyły się następujące konkursy:
    • Konkurs Kulinarny PPH "Profesjonalista Roku 2001", Hotel "Klimczok" Szczyrk, 8. 06. 2001. W Sali Kongresowej Hotel Klimczok w Szczyrku dania konkursowe przygotowywały drużyny z 15 hoteli PPH. Organizatorami konkursu byli: Polish Prestige Hotels i Komisja Gastronomiczna Polskiego Zrzeszenia Hoteli.
    • IV Konkurs Barmański Polish Prestige Hotels, "Green Hotel" Komorniki, 24. 11. 2001. W dniu 24 listopada 2001 r. w Green Hotel w Komornikach k/Poznania odbyła się IV edycja Konkursu Barmańskiego Polish Prestige Hotels. W konkursie startowało 26 uczestników.
    • Konkurs Kulinarny Profesjonalista Roku oraz konkurs barmański w Hotelu HP Park Plaza we Wrocławiu w 2004 r.
    • Konkurs Kulinarny o tytuł "Profesjonalisty Roku" w Hotelu HP Park Plaza we Wrocławiu w roku 2007.
    • Konkurs Kulinarny o tytuł "Profesjonalisty Roku" w Hotelu HP Park Plaza we Wrocławiu w roku 2008.
  5. W 2002 r. powstała inicjatywa uzupełnienia oferty hoteli biznesowych jakimi są obiekty PPH, o inne zakłady hotelarskie, atrakcyjnie zlokalizowane poza dużymi aglomeracjami, a zarazem dysponujące rozbudowaną infrastrukturą usługową o charakterze rekreacyjno-wypoczynkowym, sportowym lub leczniczym. W tym celu z inicjatywy Programu zaproszono do współpracy kilka takich obiektów i utworzona została grupa pod nazwą Polish Prestige Resorts, uzupełniająca ofertę hoteli biznesowych o usługi wypoczynkowe. Korzystający z usług hoteli PPH mają prawo do zniżek od cen pokoi w obiektach PPR w wysokości 10%. W hotelach obu grup promowane są wzajemnie usługi partnerów w tej współpracy oraz współdziałają one przy realizacji uzgodnionych przedsięwzięć.
  6. Po raz pierwszy w historii Programu wprowadzono uczestnictwo w Targach zagranicznych jako Grupa PPH&R, a nie jak dotąd indywidualne uczestnictwo poszczególnych hoteli, które na marginesie własnej promocji wspominają o istnieniu Grupy PPH i PPR (Grupa PPH uczestniczyła w Targach w Kownie, Kijowie i w Londynie). (2002 r.)
  7. Zorganizowanie Study Tour dla touroperatorów z zagranicy. (2003 r.)
  8. Zorganizowanie cyklu przedsięwzięć promujących Program z zakresu turystyki kwalifikowanej - Ogólnopolskie Regaty PPH i PPR w Mikołajkach, w Augustowie. (lata 2002-2006)
  9. Wprowadzenie Internetowego Systemu Rezerwacji i Sprzedaży miejsc hotelowych w Hotelach uczestniczących w Programie. (2004 r.)
  10. Powstanie Fundacji Polish Prestige Hotels. (maj 2005 r.)
  11. Wprowadzenie nowego, wspólnego dla wszystkich hoteli PPH&R systemu rezerwacji on-line. (wrzesień 2006r.)
  12. Powstanie nowej strony internetowej www.pphotels.pl. (wrzesień 2006 r.)
  13. Rozszerzenie zasad członkowskich grupy hoteli PPH&R. (listopad 2006 r.)
  14. Przejęcie znaku PPH&R i PPH przez Fundację od Hotelu Jan III Sobieski i podjęcie działań związanych z rejastracją znaku PPH&R na terenie Unii Europejskiej. (grudzień 2006 r.)
  15. Wprowadzenie programu lojalnościowego dla Gości indywidualnych. (marzec 2007 r.)
  16. Powstanie nowego, opartego na najnowszych technologiach, portalu internetowego Hoteli Grupy wraz z innowacyjnym systemem rezerwacji on-line (wykorzystanie technologii Ajax) www.hotelePPH.pl (grudzień 2008 r.)
  17. Uczestnictwo w Targach Lato 2009 r. (kwiecień 2009 r.)

Obecnie do programu marketingowego PPH&R należy 35 wybranych hoteli.

Warszawa, 21 sierpnia 2009 r.

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.

OK, zamknij